Wednesday, February 3, 2016

'PIKAT' PASANGAN ANDA DENGAN TENUNGAN POWER

Saling Berpandangan


Lihatlah tepat ke dalam mata pasangan anda.

Selain sentuhan fizikal, pandanglah antara satu sama lain apabila anda berkomunikasi. Dalam setiap komunikasi. Samada komunikasi lisan seperti apabila berbincang nak makan apa, atau dalam komunikasi bahasa badan (atau bahasa isyarat).

Satu kajian kes yang dijalankan pada tahun 1989 oleh ahli psikologi menunjukkan bahawa hubungan mata boleh membuat seseorang JATUH CINTA. Dengan mengunci pandangan mata dengan orang yang tidak dikenali selama dua hingga tiga minit, perasaan akan mula wujud di antara kedua-dua pihak.

Begitulah besarnya kesan saling memandang mata antara manusia. Kerana itulah kita sering dengar ungkapan “dari mata turun ke hati”.

Lagipun, kita telah tersedia maklum bahawa "mata adalah cermin jiwa".

Bermaksud, 

Mata adalah satu jalan highway, jalan yang lurus terus masuk ke dalam jiwa seseorang. Ianya adalah satu jalan yang sangat pintas untuk anda ‘menyentuh’ jiwa pasangan anda dengan kesan yang sangat mendalam.


Jadi, ‘sentuhlah’ hati pasangan anda dengan kasih sayang anda melalui pandangan mata anda yang tepat ke dalam matanya.

Satu tip yang sangat powerful untuk anda,
Lihat ke dalam mata pasangan anda selama mana yang anda boleh apabila anda berada di dalam mood yang baik. Terutamanya apabila anda di dalam mood yang amat gembira dan seronok. Ini boleh meng’ativate’kan cinta anda dalam masa yang singkat.

Ini kerana, semasa anda dalam keadaan seronok dan gembira, mata anda akan menunjukkan seua perasaan tersebut. Aura kegembiraan tersebut boleh dilihat melalui mata oleh seua orang yang melihat mata anda. Jadi, gunakan masa ini untuk ‘menyampaikan’ perasaan positif ini kepada ‘hati’ pasangan anda.

Short cut untuk menjana cinta. Satu cara yang mudah untuk sebuah janji masa depan yang cerah bersama pasangan anda.

NAMUN, seboleh mungkin, elakkan hubungan mata dengan pasangan anda apabila anda sedang dalam keadaan marah atau kecewa.

Kerana ia akan pergi ‘terus’ sampai ke hatinya. dan dalam kebanyakan masa, memory kesedihan atau marah mata anda itu akan kekal di sana selama-lamanya.

Sepertimana memory kegembiraan dan cinta anda yang anda pancarkan dari mata anda akan selalunya kekal selama-lamanya di dalam hati pasangan anda. Ia boleh menjadi penyejuk hati yang panas atau kecewa degan hanya mengingati memory pandangan anda yang penuh kasih sayang itu.

Jadi ingat, renung ke dalam mata pasangan anda berkomunikasi.


 Tatukan cinta dan kasih sayang anda selamanya dalam jiwa pasangan anda.


"Membuat hubungan mata adalah pintu masuk utama untuk cinta" - Barbara Fredrickson

Jadi lakukan sekarang.


Pikat pasangan anda. Flirt dengan nakal atau dengan perasaan penghargaan yang tinggi. Dengan teknik ini, walaupun tanpa suara, ia lebih jauh terkesan di dalam hati pasangan anda daripada ayat manis anda.


Jangan malu. Malah, apabila pasangan anda rasa malu, atau anda rasa malu, itu adalah satu petanda yang baik, bermaksud anda masih boleh rasai kehadiran pasangan anda, perasaan anda terhadap pasangan anda masih wujud dan kuat.

Selamat memikat pasangan anda dan selamat bahagia =)

No comments:

Post a Comment